Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 30 października 2025 16:20
Reklama
Reklama
Reklama

Lubimy wyrażać wdzięczność. Teraz robi się to inaczej niż kiedyś

Kurierzy. To m.in. oni są na czele listy wdzięczności. Np. za szybkie dostarczenie nam przesyłki. Jej wyrażania przechodzi u nas rewolucję – cyfryzuje się.
Lubimy wyrażać wdzięczność. Teraz robi się to inaczej niż kiedyś

Autor: Canva

Badanie IBRiS dla platformy buycoffee.to pokazało, że chęć wspierania pracowników usług jest w Polsce duża. Zmienia się jednak forma jej wyrażania: materialne podziękowania (np. butelka alkoholu jak za PRL-u) ustępują miejsca cyfrowym, np. szybkim przelewom czy wirtualnym kawom. Co to znaczy?

Jeszcze nie tak dawno normą było dziękowanie odpowiednim banknotem, czekoladą czy drobnym prezentem. W świecie bezgotówkowym te formy są w odwrocie. Ustępują miejsca rozwiązaniom cyfrowym. 

Tę zmianę – jak wynika z nadania – zauważa blisko połowa respondentów (46,6 proc.)

Warto być życzliwym

Co jeszcze pokazuje nam badanie IBRiS? Że aż – jak podaje serwis wartowiedziec.pl  – 75,2 proc. badanych zdecydowanie zgadza się z tym, że „warto być życzliwym”. 

Jeszcze więcej – bo aż 77 proc. – uznaje okazywanie wdzięczności za ważne, a 74,1 proc. traktuje drobne akty docenienia jako dobry symbol podziękowania.

Ponad 77 proc. respondentów przyznaje, że jeśli ktoś okaże im życzliwość, to od razu budzi to w nich potrzebę odwzajemnienia się. Doceniają zwłaszcza tych, którzy wykraczają poza obowiązki zawodowe minimum, ułatwiając im w ten sposób życie. 

Dobrym przykładem jest tu kurier, który wyśle nam sms-a z precyzyjną informacją o godzinie dostawy. 

Doceniamy szybkość działania i elastyczność 

Potwierdzają to zresztą wyniki badania:

  • 65,6 proc. badanych uważa, że pomoc wykraczająca poza obowiązki wywołuje w nich poczucie wdzięczności w dużym lub bardzo dużym stopniu.
  • 69,2 proc. badanych docenia szybkość działania, bo budzi w nich dużą wdzięczność.
  • 61,5 proc. badanych docenia elastyczność pracownika w dostosowywaniu się do potrzeb klienta.

Polacy pragną wyrażać wdzięczność

– Wyniki badań wskazują, że Polacy pragną wyrażać wdzięczność nie tylko w obliczu wyjątkowych wydarzeń, ale również doceniając codzienne usługi, które podnoszą komfort życia – podkreśla Piotr Kędzia, prezes Zarządu Coffee Media właściciela serwisu buycoffee.to.

I dodaje: – Wirtualna kawa stanowi pomost łączący głęboko zakorzenioną kulturę życzliwości z nowoczesnymi rozwiązaniami cyfrowymi. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama