Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 2 czerwca 2025 03:51
Reklama
Reklama
Reklama

Non stop promocje znalazły się pod lupą kontrolerów. Posypały się kary

Gigantyczną karę na właściciela dwóch sklepów internetowych nałożył UOKiK. Wykrył, że klienci byli kuszeni promocjami, które wcale nimi nie były. A Polacy na takie zabiegi dają się nabierać.
Non stop promocje znalazły się pod lupą kontrolerów. Posypały się kary
Wieczne promocje to oszustwo.

Autor: Canva

„Tworząc naszą kolekcję butów damskich, odzieży oraz akcesoriów, inspirujemy się projektantami znajdującymi się w ścisłej czołówce. Moda nie ma przed nami żadnych tajemnic – na bieżąco śledzimy dynamiczny świat trendów i wplatamy je do naszej oferty” – reklamuje się na swojej stronie internetowej sklep Born2be.

I dodaje, że nie jest mu obca także klasyka i „nie zamyka się na żaden styl”.

Z kolei Renee określa się jako polska marka obecna od 2011 roku, której misją jest „zbudowanie komfortowej przestrzeni dla kobiet, które chcą podążać za trendami”.

Co łączy te dwa internetowe sklepy odzieżowe? Jeden właściciel i to, że są one teraz w olbrzymich tarapatach finansowych.

Nie są to żadne czasowe promocje, bo obowiązują cały czas

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę Azagroup karę prawie 15 mln zł. To właśnie właściciel sklepów, które mają skończyć z nieuczciwymi praktykami.

Walcząc o klientów, platformy kusiły ich promocjami i obniżkami. Problem w tym, że nie była to jakaś specjalna oferta. Choć sklep oferował kody rabatowe niby przy wyjątkowych okazjach, to tak naprawdę spółka stosuje kody rabatowe w sposób ciągły i nie są to żadne czasowe promocje.

– Gdy promocja cenowa nigdy się nie kończy, nie jest realną promocją. Jest manipulacją i nachalnie wywieraną presją. Sugerowanie wyjątkowości oferowanych promocji, gdy w rzeczywistości obowiązują one cały czas, a zmienia się jedynie nazwa kodu rabatowego, to wprowadzanie konsumentów w błąd i niezgodna z prawem praktyka – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Kolejne przewinienie sklepów polega na tym, że nie pokazywały one, ile sukienka, t-shirt czy sandały kosztują bez promocji. Klient nie ma więc pojęcia, ile oszczędza, korzystając z kodu rabatowego.

UOKIK: wywierają sztuczną presję i wprowadzają kupującego w błąd

„Permanentne promocje to w rzeczywistości marketingowy sposób prezentacji cen regularnych, które nie oferują rzeczywistych korzyści cenowych, wywierają sztuczną presję i wprowadzają kupującego w błąd. Proces decyzyjny konsumenta nie powinien podlegać żadnym naciskom czy działaniom o charakterze socjotechnicznym. 

Niekończące się promocje, stale odnawiane kody rabatowe, zegary odliczające godziny promocji wciąż na nowo, to przykład tzw. dark patterns, czyli wykorzystywania w nieuczciwy sposób wiedzy na temat zachowań kupujących w internecie do wpływania na ich wybory” – podaje urząd. 

A okazuje się, że Polacy są na promocje i specjalne oferty bardzo podatni. Zgodnie z wynikami ostatnich badań UOKIK, aż 82 proc. respondentów, robiąc zakupy w sieci, kieruje się właśnie tym.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

trik 31.05.2025 18:15
Jedno wielkie kombinatorstwo.

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: MNTreść komentarza: A teraz jednak Nawrocki wygrywa.Data dodania komentarza: 2.06.2025, 00:24Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włosAutor komentarza: TVTreść komentarza: Trudno zasnąć w poniedziałek w nocy.Data dodania komentarza: 2.06.2025, 00:02Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włosAutor komentarza: gębę sobie Pismem Św. wycierałTreść komentarza: Cytat z Pisma Św., od którego rozpoczął Karol Nawrocki, to 2 List do Koryntian ze Starego Testamentu (2 Krn 7,14): "Jeśli upokorzy się mój lud, nad którym zostało wezwane moje Imię, i będą błagać, i będą szukać mego oblicza, a odwrócą się od swoich złych dróg, Ja z nieba wysłucham i przebaczę im grzechy, a kraj ich ocalę".Data dodania komentarza: 1.06.2025, 22:34Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włosAutor komentarza: biblistaTreść komentarza: Zaczął jak Bóg: Karol Nawrocki rozpoczął cytatem z Pisma Świętego. - Drodzy państwo my zwyciężymy. Dzisiaj w nocy zwyciężymy. Zwyciężymy i ocalimy Polskę. Nie pozwolimy na to, żeby domknął się monopol władzy Donalda Tuska, w nocy musimy zwyciężyć i wiemy, że tak się stanie. To specyficzne wybory, jedyne takie po 1989 r. Z głębi serca chcę podziękować obywatelkom i obywatelom - powiedział.Data dodania komentarza: 1.06.2025, 22:10Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włosAutor komentarza: przelicznikTreść komentarza: 0.1 procenta to 20 tys. Przeliczając procenty na głosy to 120 tys. różnicy. Jak w Toruniu.Data dodania komentarza: 1.06.2025, 21:49Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włosAutor komentarza: rodzinkaTreść komentarza: Dziękujemy, rodacy!Data dodania komentarza: 1.06.2025, 21:10Źródło komentarza: Badanie sondażowe exit poll podała wyniki. Wygrana o włos
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama