Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 13:56
Reklama
Reklama
Reklama

Oni wiedzą jak przyciągnąć klienta. Tylko czy robią to fair?

Wolny rynek na tym polega, żeby firmy konkurencyjne ścierały się ze sobą. Pytanie brzmi gdzie są granice dobrego smaku?
Oni wiedzą jak przyciągnąć klienta. Tylko czy robią to fair?
Walka o klienta trwa

Autor: iStock

Tej wojny cenowej ma już dosyć wielu. Przedstawiciele polskich sieci handlowych spotkali się z szefostwem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, żeby porozmawiać o tym, jak można zakończyć ten wyścig. Konkurencyjne obniżanie cen w sklepach, zdaniem handlowców, nie prowadzi do niczego dobrego.

A chodzi o starcie Biedronki z Lidlem. To dwie największe sieci handlowe w Polsce, które – jak się wydawało – podzieliły wpływy rynkowe. Kilka tygodni temu Biedronka zaatakowała.

Wojna na całego

Zaczęła do swoich klientów wysyłać sms-y, w których porównywała ceny produktów w swoich sklepach z cenami z Lidla. Taka reklama jest dozwolona, jeżeli opiera się na prawdziwych informacjach.

Potem Biedronka oplakatowała miasta informacjami, że od lat jest najtańszą siecią w Polsce.

Odpowiedź Lidla była szybka. Sieć zaczęła przekonywać z radiu i telewizji, że gdy „prawidłowo porównuje się ceny”, to jednak on jest najtańszy.

Ale jest efekt

Wygląda na to, że agresywna kampania Biedronki dała sieci pozytywne efekty. Agencja Badań Marketingowych Openfield diagnozuje: 

„Starsze pokolenie wychowane w czasach ekonomicznych niesprawiedliwości i sztywnych reguł, patrzy na zakupy przez pryzmat oszczędności i lokalności wobec marek. Każda złotówka się liczy, a przed jej wydaniem dwa razy się zastanowi…”

Młodzi ludzie do kwestii cen podchodzą inaczej. Nie jest to dla nich kluczowe. Z badań agencji wynika, że 54 proc. respondentów zdecydowało się na zakupy po otrzymaniu sms-a promocyjnego. 

„Im starszy klient, tym częściej dokonuje zakupu po otrzymaniu sms-a z promocją ze sklepu Biedronka. Aż trzy czwarte osób po 65 roku życia skorzystało z promocji po otrzymaniu sms-a, a zaledwie jedna czwarta osób w wieku 18-24 lata uczyniło to samo” – wykazuje agencja.

52,1 proc. badanych, którzy dotychczas nie wybierali Biedronki, przynajmniej raz sięgnęło po promocyjną okazję po otrzymaniu sms-a. 56,1 proc. stałych klientów Biedronki również skusiło się na zakupy po otrzymaniu wiadomości.

„Wyniki wykazują wyraźną tendencję: im starszy klient, tym bardziej pozytywnie ocenia sms-y promocyjne oraz jest bardziej skłonny do odwiedzenia sklepu po ich otrzymaniu. Jest to obserwacja ważna z punktu widzenia strategii marketingowej” – podaje agencja.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

klient 21.03.2024 13:26
Dla mnie jako klienta to plus - oni się naparzają, a ja wybieram promocje, i idę tam gdzie taniej :)

Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KawaZamiastKardioTreść komentarza: No i mi plan na resztę tygodnia diabli wzięli 😅. Widocznie Wszechświat uznał, że zasłużyłam na dodatkowy tydzień relaksu przed świątecznym szaleństwem, zamiast ciężarów. Trzeba się przerzucić na bieganie po Toruniu. Powodzenia dla techników! A dla klientów: macie teraz idealną wymówkę, żeby zjeść dodatkowe pierogi, zanim wrócicie na salę. 😉Data dodania komentarza: 16.12.2025, 00:42Źródło komentarza: W siłowni wybuchł pożar. Jakie skutki?Autor komentarza: zdzislaw pindziawaTreść komentarza: to wszystko przez plywy miedzyodrza z okolic gryfinskiej wichury mam wam muwicData dodania komentarza: 15.12.2025, 22:23Źródło komentarza: W siłowni wybuchł pożar. Jakie skutki?Autor komentarza: wrrrTreść komentarza: Nie lubię.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 20:08Źródło komentarza: Paliwa po lubą kontrolerów UOKiK-u. Są już wyniki badaniaAutor komentarza: grandTreść komentarza: Czy to na pewno tylko "awaria techniczna"? Pożar rozdzielni elektrycznej w tak uczęszczanym obiekcie to poważna sprawa. Mam nadzieję, że służby dokładnie sprawdzą, czy instalacja była regularnie kontrolowana i serwisowana. To dotyczy bezpieczeństwa setek osób! Dobrze, że straż pożarna zareagowała tak sprawnie, ale liczę na to, że przy ponownym otwarciu otrzymamy zapewnienie, że wszystkie standardy bezpieczeństwa zostały zaostrzone.Data dodania komentarza: 15.12.2025, 20:05Źródło komentarza: W siłowni wybuchł pożar. Jakie skutki?Autor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Toruń koło gryfina???Data dodania komentarza: 15.12.2025, 17:18Źródło komentarza: W siłowni wybuchł pożar. Jakie skutki?Autor komentarza: vopTreść komentarza: To jest straszny pech, szczególnie w sezonie zimowym, kiedy siłownia jest najlepszą opcją. Najważniejsze, że nikomu nic się nie stało – to jest priorytet. Trzymam kciuki za ekipę i właścicieli, żeby udało się to szybko naprawić. Wiem, jak trudno jest przywrócić taką infrastrukturę do działania. Czekam na otwarcie, a do tego czasu zadowolę się domowymi treningami. Dajcie znać, jak tylko będziecie gotowi!Data dodania komentarza: 15.12.2025, 16:57Źródło komentarza: W siłowni wybuchł pożar. Jakie skutki?
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama