Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 31 października 2025 05:56
Reklama
Reklama
Reklama

Jako naród bardzo lubimy gazetki. Niestety ich czas dobiega końca

O promocjach często można było się dowiedzieć właśnie z gazetek promocyjnych. Wielu klientów było do nich bardzo przywiązanych. Gazetki jednak kosztują.

Zna je każdy, bo są w każdym sklepie i w każdej skrzynce pocztowej. To kilkanaście stron, na których prezentowana jest oferta sklepu. Z wyliczanką promocji na dany tydzień lub dwa. To także przewodnik dla klientów, którzy planują zakupy i szukają cenowych okazji.

Mowa o gazetkach sklepowych, które Polacy polubili. Można zaryzykować stwierdzenie, że wręcz się do nich przywiązali.

Z gazetką do sklepu

Raport UCE Research pokazuje, że przeglądanie takich wydawnictw to nasz sport narodowy. Robi to 90 procent z nas. Blisko 40 proc. sięga po takie gazetki 2-3 razy w tygodniu. 

Najczęściej przyznają się do tego konsumenci zarabiający powyżej 9 tys. zł – w tej grupie to 41,5 proc. Ponad 40 proc. ma też grupa z zarobkami 3-5 tys. netto., zaś osoby z najskromniejszymi zarobkami lub dochodami z innych źródeł wypadają w tym ujęciu słabiej niż średnia.

Aż 3/4 Polaków, którzy otrzymali gazetkę reklamową ze sklepu, poszło tam na zakupy – wynika z badania. 

Takie gazetki mają jednak minus: kosztują. Sieci wydają na nie poważne pieniądze, a sumy stały się jeszcze wyższe, kiedy ceny papieru poszły do góry. Dlatego już od dłuższego czasu coraz częstsze są głosy, że takie gazetki znikną. I – niestety – dla wielu tak się dzieje.

Emerytura gazetek

„Lidl informuje, że nakłady niektórych wydań gazetek promocyjnych zmniejszyły się nawet o 70 proc., a w większych miastach sieć przestawiła się na zupełnie inny przekaz. To nie odosobniony przypadek” – czytamy w portalu dlahandlu.pl. 

A ten wylicza, że także sieć Aldi zaczyna w coraz większym stopniu stawiać na cyfrową wersję promowania swojej oferty.

Co do innych sieci, to nie wykonują one nagłych ruchów. Kaufland tłumaczy, że drukowana broszura dla klientów jest ważną częścią strategii reklamowej. 

Z kolei Netto łączy druk z wersją cyfrową, ale zaznacza, że już zaprosił do współpracy organizacje zajmujące się ochroną środowiska, bo papierowe reklamy są szkodliwe dla środowiska. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: gosćTreść komentarza: Nic nie tłumaczy cz tak cz nie ale prawo jest prawem jak coś było nie tak to trzeba być odpowiedzialnym.Nie można sobie jak mi się zechce przeznaczyć na inne cele bo ja tak uważam to jest państwo.I tak ze wszystkim nie ważne z jakiej partii trzeba rozliczyć skazać bo my wyborcy wybraliśmy zaufaliśmy i zawiedliśmy się na politykach.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 23:13Źródło komentarza: Lista zarzutów dla Zbigniewa Ziobry jest długa. Grozi mu do 30 lat więzieniaAutor komentarza: konfaTreść komentarza: Ci no nie żyli pod kamieniem przez ostatnie kilkanaście lat, i nie zamykali się w propagandowej bańce szczujni i przemysłu pogardy, dobrze wiedzą że 'Zero' kierował i organizował grupę przestępczą. Częściowo na zlecenie prezesa, częściowo dla siebie.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 22:29Źródło komentarza: Konfederata przyłapany na kradzieży w sklepie Ikei. Tłumaczenie Berkowicza i MetzenaAutor komentarza: belferTreść komentarza: Byle tylko nie trzeba było długo czekać.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 21:59Źródło komentarza: Premier Tusk na ratunek nauczycielom. „Dałem słowo”Autor komentarza: puchaczTreść komentarza: Lać i patrzeć czy równo puchnie.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 14:58Źródło komentarza: Szon patrole będą karane. Sąd może brać pod uwagę co najmniej dwa paragrafyAutor komentarza: rockyTreść komentarza: Wreszcie!Data dodania komentarza: 30.10.2025, 12:38Źródło komentarza: Szon patrole będą karane. Sąd może brać pod uwagę co najmniej dwa paragrafyAutor komentarza: niestetyTreść komentarza: znak czasuData dodania komentarza: 30.10.2025, 11:59Źródło komentarza: Policjanci namierzyli złodzieja kabli do ładowania aut elektrycznych. Niebezpieczna tendencja
Reklama
NAPISZ DO NAS

Zapraszamy do kontaktu!

Reklama